Które elementy rozdzielaczy hydraulicznych można szybko wymienić?

Układy hydrauliczne są powszechnie stosowane w wielu maszynach, urządzeniach i pojazdach. Korzysta się z nich tam, gdzie zachodzi potrzeba przemieszczania elementów o dużej masie, a także szybkiego i precyzyjnego sterowania działaniem rozmaitych podzespołów. Sprawne funkcjonowanie rozwiązań wykorzystujących hydraulikę siłową zależy od stanu poszczególnych komponentów. Jednym z elementów, które ulegają awariom, są rozdzielacze pozwalające na uruchamianie poszczególnych części układu albo wstrzymywanie ich pracy. W przypadku usterki najbardziej opłacalnym wyjściem jest zwykle kompleksowa regeneracja rozdzielaczy hydraulicznych. Przekonajmy się, jak są zbudowane oraz sprawdźmy, co naprawia się w nich najczęściej.

Budowa i funkcje rozdzielaczy hydraulicznych

Rozdzielacze hydrauliczne to urządzenia, które pozwalają na sterowanie przepływem przez kierowanie czynnika hydraulicznego do określonej części układu. Umożliwia to uruchamianie lub wstrzymywanie działania siłowników hydraulicznych albo używanych silników. Rozdzielacz składa się z korpusu, w którym wykonane są kanały doprowadzające i odprowadzające czynnik. Mechanizm roboczy ma natomiast postać tzw. suwaka, który posiada odpowiednie przewężenia pozwalające na udrożnienie konkretnego połączenia między dopływem a wypływem czynnika. Suwak porusza się w znajdującym się w korpusie otworze, a jego położenie jest zmieniane za pomocą dźwigni. W utrzymaniu suwaka w odpowiedniej pozycji pomaga sprężyna.

Co naprawia się podczas regeneracji rozdzielaczy hydraulicznych?

Do części, które najczęściej ulegają awariom, należą stosowane w rozdzielaczach uszczelnienia. W trakcie pracy dochodzi też do wytarcia się korpusu oraz suwaka wskutek pojawiającego się między nimi tarcia. Do szybkiego zużycia tych elementów przyczynia się też zły stan oleju hydraulicznego np. znajdujące się w nim opiłki lub woda sprzyjająca powstawaniu ognisk korozji. Elementami, które psują się stosunkowo często, lecz łatwo je wymienić są wszystkie części znajdujące się na zewnątrz mechanizmu. Należą do nich np. złącza, do których podłącza się przewody.

Rate this post